Thursday 27 March 2014


I LOVE MY MOMMIES

Assalamualaikum mommies..

Entri kali ni buat Ummu Umar teruja..why MOMMIES? Sebab Ummu Umar ada Ibu dan Mama. Ibu is my ibu kandung..Mama pula is my in-law..i love both of them ketat2..sangat2.. Lahir dengan latar belakang yang berbeza..tapi cinta dalam hati mereka membuat mereka tampak SATU dalam hati Ummu Umar..

Tak banyak pun Ummu Umar nak kongsikan dalam entri ni. Sekadar berkongsi betapa Ummu Umar sayang sangat dengan both JIWA yang mengajar Ummu Umar menjadi the great mom.

Ibu adalah insan yang melahirkan,membesarkan serta mendidik Ummu Umar sedari dalam alam rahim. Hebat!! Even Ummu Umar adalah anak bongsu dari tiga beradik..Ummu Umar tak dididik untuk serba mewah. Tapi Asal cukup makan pakai. Ummu Umar dulu duk kampung. Jauh dari pekan. Tepi sungai. Jiran? Berbatu jauhnya. Kami dididik untuk hidup bersusah-susah. Teringat suatu ketika..masa tu kampung Ummu Uamr dilanda banjir. Kami sekeluarga x sempat untuk keluar dari rumah. So..kami 4 beranak (kakak Ummu Umar masa tu duduk asrama) makanlah apa yang ada. Bantuan? kami tak direzekikan untuk terima bantuan. Allah menguji. Lg pula..Rumah Ummu Umar nun jauh dari jalan besar. Few days juga la..Gas habis. Bila air dah semakin surut..ayah dan abang Ummu Umar keluar mengangkut tong gas ke jalan besar dengan berjalan kaki..kecian abang Ummu Umar..dah la orangnya tocik(kecik2 comel)...hihii...Begitulah kehidupan kami. Mungkin orang tengok sekarang..tak siapa menyangka kan... Ibu ayah yang hebat..menjadi sumber kekuatan kami adik-beradik..

Mama pula adalah insan hebat yang melahirkan 13 orang jiwa termasuk suami Ummu Umar yg tercinta. Mama berjiwa besar. Kebanggaan anak2 dan menantu. Orangnya cukup tegas & penyayang.. Bila tengok suami Ummu Umar..itulah hasil didikan mama. Jiwanya kental. Kesusahan mengajar dan mematangkan. Beberapa hari lepas..Ummu Umar tido selepas lunch kat office. Ummu Umar mimpi mama. jadi rindu sangat2. Then Ummu Umar call la mama tersayang..aduh...lega..

Mommies.. kesimpulannya di sini..kita hendaklah berbuat baik kepada ibu2 kita..bukan dengan ibu kandung jer taw.. Ngan mertua pun kena macam tu. Mereka yang lahirkan suami kita. Fair & square.. sayang kena sama rata.. Nak tengok Mama & Ibu Ummu Umar? nantila Ummu Umar kongsi k.. pic dalam hp. kurang rajin nak men'transfer gambar ke pc ni.. 

ILoveBothMyIbuMama


SharingIsCaringAndLoving


Salam Kasih Sayang,
Ummu Umar
28.03.2014
79:39pm

No comments:

Post a Comment